понедельник, 11 октября 2010 г.

    Серце сповнене     с п і в ч у т т я м

Урок християнської етики

з використанням тренінгів міжособистісного спілкування

2клас

З досвіду роботи вчителя

початкових класів

Сергіївської ЗОШ І-ІІІ ст.

Семенюк Наталії Афанасіївни

2009

ТЕМА. Серце сповнене співчуттям.

МЕТА. Розширити та закріпити поняття учнів про співчуття та милосердя як необхідні та важливі чесноти людської особистості.

Вчити поєднувати добрі почуття з добрими словами, закріпити в активному словнику слова втіхи.

Засвоїти біблійну істину: «Допомога іншим – співпраця людини з Богом.»

ОБЛАДНАННЯ

Картки з малюнками квітки, дерева, тварини, птаха – для тренінгу «Сонячний промінь».

Робочий зошит з християнської етики «Дорога милосердя» с. 20

Аудіо запис

ЕПІГРАФ УРОКУ

«Тільки той у Бога матиме достатньо всього, хто буде

щедрим на добру справу й охочим до милосердя.»

Апостол Павло.

Хід заняття.

І. Організаційний момент.

1. Перевірка творчого завдання з батьками.

-Назвіть ключове слово кросворду.

-Наведіть приклади з життя, коли з біди виручали друзі.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Читання вірша напамять «Не всім і не завжди все добре буває…»

Не всім і не завжди все добре буває,Частенько і прикрість якась випадає,Бо там , де добро, там і зло метушиться,Щоб людям дошкулить, нашкодить помститься.

Якщо сили зла зачепили людину,Повідайте їй, що вона не єдина,Що рідні і друзі в біді не залишать,

Вони допоможуть, розрадять, утішать Це дуже важливо уміть співчувати, Гуртом значно легше біду подолати. Хай злому не буде назад вороття,А нас не покине людське співчуття.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Оголошення теми уроку.

2. Гра «Співчутливі слова».

Вчитель пропонує дітям перерахувати співчутливі слова тим,

- хто плаче;

- хто падає;

- хто забився;

- хто захворів.

Всі співчутливі слова записуються на дошці.

- Хто в нашому класі потребує найбільше таких слів?

3. Словникова робота.

Милосердя – це добре, співчутливе ставлення до кого-небудь. Це готовність допомогти кожному, хто потребує допомоги.

Це доброчинна любов. А в родино-сімейній енциклопедії В. Благіна і Н.Бєлкіна слово милосердя пояснюється так:

Співчутлива і діяльна любов, виражена в готовності надати допомогу кожному, хто її потребує. Людям, яким властива ця риса притаманні чуйність, добродушність, щедрість, безкорисливість, щирість, шляхетність, порядність, почуття честі, совісті, обов’язку, відповідальності. Діяльний прояв цих рис визначається, як уважне ставлення до інших, турбота про них, ввічливість, шанобливість, тактовність, люб’язність, чемність і делікатність.

Колись мудрий Піфагор говорив : «Суворо покарай дитя, винне у вбивстві комахи, бо з цього починається людиновбивство».

- Чи згодні ви з такою думкою?

4. Читання в особах.

Оповідання підручника «Серце сповнене співчуттям» за М.Стеценком.

5. Бесіда – узагальнення.

- Чи може милосердна людина пройти повз чужу біду?

- Що означає вислів : «Співчуття лікує душу»?

- Мудрі люди говорять: «Допомога іншим – співпраця людини з Богом» Як ти розумієш ці слова?

-

ІУ. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в зошиті з християнської етики «Дорога милосердя» с 20.

Гра «Відшукай серед зірок сузір’я добрих слів».

2. Ігровий тренінг міжособистісного спілкування «Сонячний промінь».

ІНСТРУКТАЖ: поділити дітей на пари. Одна дитина в парі – “квітка”,

“дерево”, “тварина”, ”птах “, “людина” (роздаються картки). Інша – сонячний промінь ”. Після хвилинної підготовки слухаємо діалоги.

“Квітка” розповідає від чого вона страждає і показує контур свого серця, розфарбованого темними кольорами. Сонячний промінь торкається серця лагідними співчутливими словами і серце міняє колір(контур серця повертається другим боком).

Підсумок тренінгу. - Що було легше робити: плакати чи втішати?

V. Підсумок уроку.

1. Виконання дидактичних вправ.

- До поданих слів добери слова з протилежним значення : злий,

жорстокий (добрий, співчутливий ,милосердний).

- Назви одним словом : «той, хто співчуває у біді, готовий прийти на допомогу кожному, хто її потребує»(милосердний).

2. Ігрові ситуації.

Знайди слова втіхи.

а) Оленка прийшла сьогодні в нових штанцях. Подругам сподобалися штанці

Оленка на перерві зачепилася за цвяшок, штанці порвалися. Треба заспокоїти подругу.

б) Тато затримався у відрядженні. Мама засмучена Як її розрадити.

в)Таня придавила палець. Їй боляче. Утіште її.

г) Наталія Афанасіївна роздала зошити. Даша отримала 3 бали. Вона засмутилася. Чим можна втішити дівчинку

д) Наталія Афанасіївна теж засмучена:

- Діти, ви дуже погано виконали домашнє завдання. Я не змогла поставити жодної високої оцінки.

Спробуйте знайти такі слова, щоб вчителька посміхнулася.

VІ. Домашнє завдання.

Будьте уважними до інших. Пам’ятайте, що серця ваші повинні бути відкритими для радощів і горя інших людей.

Поспостерігайте, хто у вашій сім’ї найбільше потребує співчуття? Чому?

Скажіть цій людині слова співчуття.

На наступному уроці розкажете про реакцію своїх близьких на слова співчуття.

Діти, дуже важливо допомагати, робити добро, не очікуючи за це ніякої винагороди. Тільки за такої умови добро, милосердя буде істинним, справжнім.

    Серце сповнене     с п і в ч у т т я м

Урок християнської етики

з використанням тренінгів міжособистісного спілкування

2клас

З досвіду роботи вчителя

початкових класів

Сергіївської ЗОШ І-ІІІ ст.

Семенюк Наталії Афанасіївни

2009

ТЕМА. Серце сповнене співчуттям.

МЕТА. Розширити та закріпити поняття учнів про співчуття та

милосердя як необхідні та важливі чесноти людської особистості.

Вчити поєднувати добрі почуття з добрими словами, закріпити

в активному словнику слова втіхи.

Засвоїти біблійну істину: «Допомога іншим – співпраця людини з Богом.»

ОБЛАДНАННЯ

Картки з малюнками квітки, дерева, тварини, птаха –

для тренінгу «Сонячний промінь».

Робочий зошит з християнської етики «Дорога милосердя» с. 20

Аудіо запис

ЕПІГРАФ УРОКУ

«Тільки той у Бога матиме достатньо всього, хто буде

щедрим на добру справу й охочим до милосердя.»

Апостол Павло.

Хід заняття.

І. Організаційний момент.

1. Перевірка творчого завдання з батьками.

-Назвіть ключове слово кросворду.

-Наведіть приклади з життя, коли з біди виручали друзі.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Читання вірша напамять «Не всім і не завжди все добре буває…»

Не всім і не завжди все добре буває,

Частенько і прикрість якась випадає,

Бо там , де добро, там і зло метушиться,

Щоб людям дошкулить, нашкодить помститься.

Якщо сили зла зачепили людину,

Повідайте їй, що вона не єдина,

Що рідні і друзі в біді не залишать,

Вони допоможуть, розрадять, утішать

Це дуже важливо уміть співчувати,

Гуртом значно легше біду подолати.

Хай злому не буде назад вороття,

А нас не покине людське співчуття.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Оголошення теми уроку.

2. Гра «Співчутливі слова».

Вчитель пропонує дітям перерахувати співчутливі слова тим,

- хто плаче;

- хто падає;

- хто забився;

- хто захворів.

Всі співчутливі слова записуються на дошці.

- Хто в нашому класі потребує найбільше таких слів?

3. Словникова робота.

Милосердя – це добре, співчутливе ставлення до кого-небудь. Це готовність допомогти кожному, хто потребує допомоги.

Це доброчинна любов. А в родино-сімейній енциклопедії В. Благіна і Н.Бєлкіна слово милосердя пояснюється так:

Співчутлива і діяльна любов, виражена в готовності надати допомогу кожному, хто її потребує. Людям, яким властива ця риса притаманні чуйність, добродушність, щедрість, безкорисливість, щирість, шляхетність, порядність, почуття честі, совісті, обов’язку, відповідальності. Діяльний прояв цих рис визначається, як уважне ставлення до інших, турбота про них, ввічливість, шанобливість, тактовність, люб’язність, чемність і делікатність.

Колись мудрий Піфагор говорив : «Суворо покарай дитя, винне у вбивстві комахи, бо з цього починається людиновбивство».

- Чи згодні ви з такою думкою?

4. Читання в особах.

Оповідання підручника «Серце сповнене співчуттям» за М.Стеценком.

5. Бесіда – узагальнення.

- Чи може милосердна людина пройти повз чужу біду?

- Що означає вислів : «Співчуття лікує душу»?

- Мудрі люди говорять: «Допомога іншим – співпраця людини з Богом» Як ти розумієш ці слова?

-

ІУ. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в зошиті з християнської етики «Дорога милосердя» с 20.

Гра «Відшукай серед зірок сузір’я добрих слів».

2. Ігровий тренінг міжособистісного спілкування «Сонячний промінь».

ІНСТРУКТАЖ: поділити дітей на пари. Одна дитина в парі – “квітка”,

“дерево”, “тварина”, ”птах “, “людина” (роздаються картки). Інша – сонячний промінь ”. Після хвилинної підготовки слухаємо діалоги.

“Квітка” розповідає від чого вона страждає і показує контур свого серця, розфарбованого темними кольорами. Сонячний промінь торкається серця лагідними співчутливими словами і серце міняє колір(контур серця повертається другим боком).

Підсумок тренінгу. - Що було легше робити: плакати чи втішати?

V. Підсумок уроку.

1. Виконання дидактичних вправ.

- До поданих слів добери слова з протилежним значення : злий,

жорстокий (добрий, співчутливий ,милосердний).

- Назви одним словом : «той, хто співчуває у біді, готовий прийти на допомогу кожному, хто її потребує»(милосердний).

2. Ігрові ситуації.

Знайди слова втіхи.

а) Оленка прийшла сьогодні в нових штанцях. Подругам сподобалися штанці

Оленка на перерві зачепилася за цвяшок, штанці порвалися. Треба заспокоїти подругу.

б) Тато затримався у відрядженні. Мама засмучена Як її розрадити.

в)Таня придавила палець. Їй боляче. Утіште її.

г) Наталія Афанасіївна роздала зошити. Даша отримала 3 бали. Вона засмутилася. Чим можна втішити дівчинку

д) Наталія Афанасіївна теж засмучена:

- Діти, ви дуже погано виконали домашнє завдання. Я не змогла поставити жодної високої оцінки.

Спробуйте знайти такі слова, щоб вчителька посміхнулася.

VІ. Домашнє завдання.

Будьте уважними до інших. Пам’ятайте, що серця ваші повинні бути відкритими для радощів і горя інших людей.

Поспостерігайте, хто у вашій сім’ї найбільше потребує співчуття? Чому?

Скажіть цій людині слова співчуття.

На наступному уроці розкажете про реакцію своїх близьких на слова співчуття.

Діти, дуже важливо допомагати, робити добро, не очікуючи за це ніякої винагороди. Тільки за такої умови добро, милосердя буде істинним, справжнім.

1 комментарий:

  1. The Best Slots with the Best Payout Gambling Sites in the UK
    The Best Online Slots with the Best Payout Gambling Sites in the UK · 1. Red Dog - Best Overall Casino · 2. Mega Fortune - luckyclub.live Best Online Casino for Free · 3.

    ОтветитьУдалить